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Version du 21 mai 2020 à 22:31
Groupe de travail sur le réseau |
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(traduction par Google, en cours de relecture)
Statut de ce mémoCe mémo fournit des informations à la communauté Internet. Ce mémo ne spécifie aucune norme Internet d'aucune sorte. Distribution de ce mémo est illimité. RésuméCe document fournit un ensemble minimal de directives pour le réseau Etiquette (Netiquette) que les organisations peuvent prendre et adapter leur propre usage. En tant que tel, il est délibérément écrit dans un format à puces pour faciliter l'adaptation et pour rendre un élément particulier facile (ou plus facile) à trouver. Il fonctionne également comme un ensemble minimum de directives pour les individus, les utilisateurs et les administrateurs. Ce mémo est le produit de l'utilisation responsable du réseau (RUN) Groupe de l'IETF. 1.0 IntroductionDans le passé, la population de personnes utilisant Internet avait "augmenté avec "Internet", étaient techniquement soucieux et comprenaient nature du transport et des protocoles. Aujourd'hui, la communauté de Les utilisateurs d'Internet incluent les personnes nouvelles dans l'environnement. Celles-ci Les "débutants" ne connaissent pas la culture et n'ont pas besoin de savoir sur le transport et les protocoles. Afin d'amener ces nouveaux utilisateurs rapidement la culture Internet, ce guide propose un ensemble minimal de comportements que les organisations et les individus peuvent adopter et adapter leur propre usage. Les individus doivent savoir que peu importe qui fournit leur accès Internet, que ce soit un fournisseur de services Internet via un compte privé ou un compte étudiant dans une université, ou un compte par l'intermédiaire d'une société, que ces organisations ont les règlements sur la propriété du courrier et des fichiers, sur ce qui est approprié pour poster ou envoyer, et comment vous présenter. Assurez-vous de vérifier avec l'autorité locale pour des directives spécifiques. Nous avons organisé ce matériel en trois sections: One-to-one la communication, qui comprend le courrier et les conversations; Un à plusieurs les communications, qui incluent les listes de diffusion et NetNews; et Services d'information, qui comprend ftp, WWW, Wais, Gopher, MUDs et MOO. Enfin, nous avons une bibliographie sélectionnée, qui peut être utilisée pour référence. |
Status of This MemoThis memo provides information for the Internet community. This memo does not specify an Internet standard of any kind. Distribution of this memo is unlimited. AbstractThis document provides a minimum set of guidelines for Network Etiquette (Netiquette) which organizations may take and adapt for their own use. As such, it is deliberately written in a bulleted format to make adaptation easier and to make any particular item easy (or easier) to find. It also functions as a minimum set of guidelines for individuals, both users and administrators. This memo is the product of the Responsible Use of the Network (RUN) Working Group of the IETF. 1.0 IntroductionIn the past, the population of people using the Internet had "grown up" with the Internet, were technically minded, and understood the nature of the transport and the protocols. Today, the community of Internet users includes people who are new to the environment. These "Newbies" are unfamiliar with the culture and don't need to know about transport and protocols. In order to bring these new users into the Internet culture quickly, this Guide offers a minimum set of behaviors which organizations and individuals may take and adapt for their own use. Individuals should be aware that no matter who supplies their Internet access, be it an Internet Service Provider through a private account, or a student account at a University, or an account through a corporation, that those organizations have regulations about ownership of mail and files, about what is proper to post or send, and how to present yourself. Be sure to check with the local authority for specific guidelines. We've organized this material into three sections: One-to-one communication, which includes mail and talk; One-to-many communications, which includes mailing lists and NetNews; and Information Services, which includes ftp, WWW, Wais, Gopher, MUDs and MOOs. Finally, we have a Selected Bibliography, which may be used for reference. |
2.0 Communication individuelle (courrier électronique, conversation)Nous définissons les communications individuelles comme celles dans lesquelles une personne est communiquer avec une autre personne comme face à face: un dialogue. Dans général, les règles de courtoisie commune pour l'interaction avec les gens être en vigueur pour toute situation et sur Internet, il est doublement important lorsque, par exemple, le langage corporel et le ton de la voix doivent être inféré. Pour plus d'informations sur la Netiquette pour communiquer via courrier électronique et parler, vérifier les références [1,23,25,27] dans le Bibliographie sélective. 2.1 Consignes d'utilisation2.1.1 Pour le courrier
Boîtiers FLAME ON / OFF. Par exemple: FLAME ON: Ce type d'argument ne vaut pas la bande passante nécessaire pour l'envoyer. C'est illogique et mal raisonné. Le reste du monde est d'accord avec moi. FLAME OFF
2.1.2 Pour parlerTalk est un ensemble de protocoles qui permettent à deux personnes d'avoir un dialogue interactif via un ordinateur.
2.2 Problèmes d'administrateur
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2.0 One-to-One Communication (electronic mail, talk)We define one-to-one communications as those in which a person is communicating with another person as if face-to-face: a dialog. In general, rules of common courtesy for interaction with people should be in force for any situation and on the Internet it's doubly important where, for example, body language and tone of voice must be inferred. For more information on Netiquette for communicating via electronic mail and talk, check references [1,23,25,27] in the Selected Bibliography. 2.1 User Guidelines2.1.1 For mail
FLAME ON/OFF enclosures. For example: FLAME ON: This type of argument is not worth the bandwidth it takes to send it. It's illogical and poorly reasoned. The rest of the world agrees with me. FLAME OFF
2.1.2 For talkTalk is a set of protocols which allow two people to have an interactive dialogue via computer.
2.2 Administrator Issues
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3.0 Communication un-à-plusieurs (listes de diffusion, NetNews)Chaque fois que vous vous engagez dans des communications un-à-plusieurs, toutes les règles le courrier doit également s'appliquer. Après tout, communiquer avec beaucoup de gens via un seul message ou post est assez similaire à la communication avec une personne, à l'exception peut-être d'offenser un grand nombre d'autres les gens que dans la communication individuelle. Par conséquent, c'est assez important d'en savoir le plus possible sur le public de votre message. 3.1 Consignes d'utilisation3.1.1 Lignes directrices générales pour les listes de diffusion et NetNews
3.1.2 Lignes directrices pour la liste de diffusionIl existe plusieurs façons de trouver des informations sur les listes de diffusion existent sur Internet et comment les rejoindre. Assurez-vous de bien comprendre la politique de votre organisation concernant l'adhésion à ces listes et la publication sur leur. En général, il est toujours préférable de vérifier d'abord les ressources locales avant d'essayer de trouver des informations via Internet. Néanmoins, il existe un ensemble de fichiers publiés périodiquement sur news.answers qui lister les listes de diffusion Internet et comment s'y abonner. Cette est une ressource inestimable pour trouver des listes sur n'importe quel sujet. Voir également références [9,13,15] dans la bibliographie sélectionnée.
3.1.3 Consignes NetNewsNetNews est un système distribué mondialement qui permet aux gens de communiquer sur des sujets d'intérêt spécifique. Il est divisé en hiérarchies, les principales divisions étant les suivantes: science - science discussions; comp - discussions informatiques; nouvelles - pour des discussions autour de NetNews lui-même; rec - récréatif Activités; soc - problèmes sociaux; parler - sans fin de longue haleine discussions; biz - affichages liés aux affaires; et alt - l'alternative hiérarchie. Alt est ainsi nommé car la création d'un groupe alt ne va pas à travers le même processus que la création d'un groupe dans les autres parties de la hiérarchie. Il existe également des hiérarchies régionales, des hiérarchies qui sont largement distribués tels que Bionet, et votre lieu de résidence les entreprises peuvent également avoir leurs propres groupes. Récemment, un "humanités" une hiérarchie a été ajoutée, et avec le temps, il est probable que ajoutée. Pour des discussions plus longues sur les actualités, voir les références [2,8,22,23] dans la bibliographie sélectionnée.
peut le faire pivoter.
3.2 Instructions pour l'administrateur3.2.1 Problèmes généraux
3.2.2 Listes de diffusion
3.2.3. NetNews
3.3 Consignes du modérateur3.3.1 Lignes directrices générales
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3.0 One-to-Many Communication (Mailing Lists, NetNews)Any time you engage in One-to-Many communications, all the rules for mail should also apply. After all, communicating with many people via one mail message or post is quite analogous to communicating with one person with the exception of possibly offending a great many more people than in one-to-one communication. Therefore, it's quite important to know as much as you can about the audience of your message. 3.1 User Guidelines3.1.1 General Guidelines for mailing lists and NetNews
3.1.2 Mailing List GuidelinesThere are several ways to find information about what mailing lists exist on the Internet and how to join them. Make sure you understand your organization's policy about joining these lists and posting to them. In general it is always better to check local resources first before trying to find information via the Internet. Nevertheless, there are a set of files posted periodically to news.answers which list the Internet mailing lists and how to subscribe to them. This is an invaluable resource for finding lists on any topic. See also references [9,13,15] in the Selected Bibliography.
3.1.3 NetNews GuidelinesNetNews is a globally distributed system which allows people to communicate on topics of specific interest. It is divided into hierarchies, with the major divisions being: sci - science related discussions; comp - computer related discussions; news - for discussions which center around NetNews itself; rec - recreational activities; soc - social issues; talk - long-winded never-ending discussions; biz - business related postings; and alt - the alternate hierarchy. Alt is so named because creating an alt group does not go through the same process as creating a group in the other parts of the hierarchy. There are also regional hierarchies, hierarchies which are widely distributed such as Bionet, and your place of business may have its own groups as well. Recently, a "humanities" hierarchy was added, and as time goes on its likely more will be added. For longer discussions on News see references [2,8,22,23] in the Selected Bibliography.
may Rotate it.
3.2 Administrator Guidelines3.2.1 General Issues
3.2.2 Mailing Lists
3.2.3. NetNews
3.3 Moderator Guidelines3.3.1 General Guidelines
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4.0 Services d'information (Gopher, Wais, WWW, ftp, telnet)Dans l'histoire récente d'Internet, le Net a explosé avec des services d'information nouveaux et variés. Gopher, Wais, World Wide Web (WWW), Dimensions multi-utilisateurs (MUD) Les dimensions multi-utilisateurs orientées objet (MOO) sont quelques-uns de ces nouveaux domaines. Bien que la capacité de trouver des informations explose, "Caveat Emptor" reste constant. Pour plus d'informations sur ces services, consultez les références [14,28] dans la bibliographie sélectionnée. 4.1 Consignes d'utilisation4.1.1. Consignes générales
4.1.2 Lignes directrices sur les services interactifs en temps réel (MUDs MOO IRC)
4.2 Instructions pour l'administrateur4.2.1 Lignes directrices générales
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4.0 Services d'information (Gopher, Wais, WWW, ftp, telnet)Dans l'histoire récente d'Internet, le Net a explosé avec des services d'information nouveaux et variés. Gopher, Wais, World Wide Web (WWW), Dimensions multi-utilisateurs (MUD) Les dimensions multi-utilisateurs orientées objet (MOO) sont quelques-uns de ces nouveaux domaines. Bien que la capacité de trouver des informations explose, "Caveat Emptor" reste constant. Pour plus d'informations sur ces services, consultez les références [14,28] dans la bibliographie sélectionnée. 4.1 Consignes d'utilisation4.1.1. Consignes générales
4.1.2 Lignes directrices sur les services interactifs en temps réel (MUDs MOO IRC)
4.2 Administrator Guidelines4.2.1 General Guidelines
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5.0 Bibliographie sélectionnéeCette bibliographie a été utilisée pour rassembler la plupart des informations dans les sections ci-dessus ainsi qu'à titre de référence générale. Les éléments non spécifiquement trouvés dans ces travaux ont été rassemblés à partir de l'expérience du groupe de travail IETF-RUN. [1] Angell, D. et B. Heslop, "The Elements of E-mail Style", New York: Addison-Wesley, 1994. [2] "Réponses aux questions fréquemment posées sur Usenet" Auteur original: jerry@eagle.UUCP (Jerry Schwarz) Maintenu par: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Nom de l'archive: usenet-faq / part1 [3] Cerf, V., "Guidelines for Conduct on and Use of Internet", à: <URL: // http: //www.isoc.org/proceedings/conduct/cerf-Aug-draft.html> [4] Dern, D., «The Internet Guide for New Users», New York: McGraw-Hill, 1994. [5] "Emily Postnews répond à vos questions sur la Netiquette" Auteur original: brad@looking.on.ca (Brad Templeton) Maintenu par: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Nom de l'archive: emily-postnews / part1 [6] Gaffin, A., "Guide de tout le monde sur Internet", Cambridge, Mass., MIT Press, 1994. [7] "Guidelines for Responsible Use of the Internet" from the US house of Representatives gopher, at: <URL: gopher: //gopher.house.gov: 70 / OF-1% 3a208% 3aInternet% 20Etiquette> [8] Comment trouver le bon endroit pour poster (FAQ) par buglady@bronze.lcs.mit.edu (Aliza R. Panitz) Nom de l'archive: groupes de recherche / général [9] Hambridge, S. et J. Sedayao, «Horses and Barn Doors: Evolution of Corporate Guidelines for Internet Usage», LISA VII, Usenix, 1-5 novembre 1993, p. 9-16. <URL: ftp://ftp.intel.com/pub/papers/horses.ps ou chevaux.ascii> [10] Heslop, B. et D. Angell, "The Instant Internet guide: Hands-on Global Networking", Reading, Mass., Addison-Wesley, 1994. [11] Horwitz, S., "Internet Etiquette Tips", <ftp://ftp.temple.edu/pub/info/help-net/netiquette.infohn> [12] Internet Activities Board, "Ethics and the Internet", RFC 1087, IAB, janvier 1989. <URL: ftp://ds.internic.net/rfc/rfc1087.txt> [13] Kehoe, B., "Le zen et l'art d'Internet: un guide pour débutant", les informations sur la Netiquette sont réparties dans les chapitres de cet ouvrage. 3e éd. Englewood Cliffs, NJ., Prentice-Hall, 1994. [14] Kochmer, J., "Internet Passport: NorthWestNet's Guide to our World Online", 4e éd. Bellevue, Washington, NorthWestNet, Northwest Academic Computing Consortium, 1993. [15] Krol, Ed, "The Whole Internet: User's Guide and Catalog", Sebastopol, Californie, O'Reilly & Associates, 1992. [16] Lane, E. et C. Summerhill, "Internet Primer for Information Professionals: a basic guide to Internet networking technology", Westport, CT, Meckler, 1993. [17] LaQuey, T. et J. Ryer, "The Internet Companion", chapitre 3 "Communicating with People", pp 41-74. Reading, MA, Addison-Wesley, 1993. [18] Mandel, T., "Surfing the Wild Internet", SRI International Business Intelligence Program, scan n ° 2109. Mars 1993. <URL: gopher: //gopher.well.sf.ca.us: 70/00 / Communications / surf-wild> [19] Martin, J., "Il y a de l'or dans ces réseaux! Ou à la recherche de trésors dans tous les mauvais endroits", FYI 10, RFC 1402, janvier 1993. <URL: ftp://ds.internic.net/rfc /rfc1402.txt> [20] Pioch, N., "A Short IRC Primer", conversion de texte par Owe Rasmussen. Edition 1.1b, 28 février 1993. <URL: http://www.kei.com/irc/IRCprimer1.1.txt> [21] Polly, J., "Surfer sur Internet: une introduction", version 2.0.3. Révisé le 15 mai 1993. <URL: gopher: //nysernet.org: 70/00 / ftp% 20archives / pub / resources / guides / surfing.2.0.3.txt> <URL: ftp: //ftp.nysernet. org / pub / resources / guides / surfing.2.0.3.txt> [22] "Introduction à la façon de travailler avec la communauté Usenet" Auteur original: chuq@apple.com (Chuq Von Rospach) Maintenu par: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Nom de l'archive: usenet-primer / part1 [23] Rinaldi, A., "The Net: User Guidelines and Netiquette", 3 septembre 1992. <URL: http://www.fau.edu/rinaldi/net/index.htm> [24] "Règles de publication sur Usenet" Auteur original: spaf@cs.purdue.edu (Gene Spafford) Maintenu par: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Nom de l'archive: publication-règles / part1 [25] Shea, V., "Netiquette", San Francisco: Albion Books, 1994?. [26] Strangelove, M., avec A. Bosley, "Comment faire de la publicité sur Internet", ISSN 1201-0758. [27] Locataire, R., "Internet Basics", ERIC Clearinghouse of Information Resources, EDO-IR-92-7. Septembre 1992. <URL: gopher: //nic.merit.edu: 7043/00 / introduction. the.internet / internet.basics.eric-digest> <URL: gopher: //vega.lib.ncsu.edu: 70/00 / library / reference / guides / tennet> [28] Wiggins, R., "Internet pour tous: un guide pour les utilisateurs et les fournisseurs", New York, McGraw-Hill, 1995. |
5.0 Selected BibliographyThis bibliography was used to gather most of the information in the sections above as well as for general reference. Items not specifically found in these works were gathered from the IETF-RUN Working Group's experience. [1] Angell, D., and B. Heslop, "The Elements of E-mail Style", New York: Addison-Wesley, 1994. [2] "Answers to Frequently Asked Questions about Usenet" Original author: jerry@eagle.UUCP (Jerry Schwarz) Maintained by: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Archive-name: usenet-faq/part1 [3] Cerf, V., "Guidelines for Conduct on and Use of Internet", at: <URL://http://www.isoc.org/proceedings/conduct/cerf-Aug-draft.html> [4] Dern, D., "The Internet Guide for New Users", New York: McGraw-Hill, 1994. [5] "Emily Postnews Answers Your Questions on Netiquette" Original author: brad@looking.on.ca (Brad Templeton) Maintained by: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Archive-name: emily-postnews/part1 [6] Gaffin, A., "Everybody's Guide to the Internet", Cambridge, Mass., MIT Press, 1994. [7] "Guidelines for Responsible Use of the Internet" from the US house of Representatives gopher, at: <URL:gopher://gopher.house.gov:70/OF-1%3a208%3aInternet%20Etiquette> [8] How to find the right place to post (FAQ) by buglady@bronze.lcs.mit.edu (Aliza R. Panitz) Archive-name: finding-groups/general [9] Hambridge, S., and J. Sedayao, "Horses and Barn Doors: Evolution of Corporate Guidelines for Internet Usage", LISA VII, Usenix, November 1-5, 1993, pp. 9-16. <URL: ftp://ftp.intel.com/pub/papers/horses.ps or horses.ascii> [10] Heslop, B., and D. Angell, "The Instant Internet guide : Hands-on Global Networking", Reading, Mass., Addison-Wesley, 1994. [11] Horwitz, S., "Internet Etiquette Tips", <ftp://ftp.temple.edu/pub/info/help-net/netiquette.infohn> [12] Internet Activities Board, "Ethics and the Internet", RFC 1087, IAB, January 1989. <URL: ftp://ds.internic.net/rfc/rfc1087.txt> [13] Kehoe, B., "Zen and the Art of the Internet: A Beginner's Guide", Netiquette information is spread through the chapters of this work. 3rd ed. Englewood Cliffs, NJ., Prentice-Hall, 1994. [14] Kochmer, J., "Internet Passport: NorthWestNet's Guide to our World Online", 4th ed. Bellevue, Wash., NorthWestNet, Northwest Academic Computing Consortium, 1993. [15] Krol, Ed, "The Whole Internet: User's Guide and Catalog", Sebastopol, CA, O'Reilly & Associates, 1992. [16] Lane, E. and C. Summerhill, "Internet Primer for Information Professionals: a basic guide to Internet networking technology", Westport, CT, Meckler, 1993. [17] LaQuey, T., and J. Ryer, "The Internet Companion", Chapter 3 "Communicating with People", pp 41-74. Reading, MA, Addison-Wesley, 1993. [18] Mandel, T., "Surfing the Wild Internet", SRI International Business Intelligence Program, Scan No. 2109. March, 1993. <URL: gopher://gopher.well.sf.ca.us:70/00/Communications/surf-wild> [19] Martin, J., "There's Gold in them thar Networks! or Searching for Treasure in all the Wrong Places", FYI 10, RFC 1402, January 1993. <URL: ftp://ds.internic.net/rfc/rfc1402.txt> [20] Pioch, N., "A Short IRC Primer", Text conversion by Owe Rasmussen. Edition 1.1b, February 28, 1993. <URL: http://www.kei.com/irc/IRCprimer1.1.txt> [21] Polly, J., "Surfing the Internet: an Introduction", Version 2.0.3. Revised May 15, 1993. <URL: gopher://nysernet.org:70/00/ftp%20archives/pub/resources/guides/surfing.2.0.3.txt> <URL: ftp://ftp.nysernet.org/pub/resources/guides/ surfing.2.0.3.txt> [22] "A Primer on How to Work With the Usenet Community" Original author: chuq@apple.com (Chuq Von Rospach) Maintained by: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Archive-name: usenet-primer/part1 [23] Rinaldi, A., "The Net: User Guidelines and Netiquette", September 3, 1992. <URL: http://www.fau.edu/rinaldi/net/index.htm> [24] "Rules for posting to Usenet" Original author: spaf@cs.purdue.edu (Gene Spafford) Maintained by: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Archive-name: posting-rules/part1 [25] Shea, V., "Netiquette", San Francisco: Albion Books, 1994?. [26] Strangelove, M., with A. Bosley, "How to Advertise on the Internet", ISSN 1201-0758. [27] Tenant, R., "Internet Basics", ERIC Clearinghouse of Information Resources, EDO-IR-92-7. September, 1992. <URL: gopher://nic.merit.edu:7043/00/introducing. the.internet/internet.basics.eric-digest> <URL: gopher://vega.lib.ncsu.edu:70/00/library/ reference/guides/tennet> [28] Wiggins, R., "The Internet for everyone: a guide for users and providers", New York, McGraw-Hill, 1995. |
6.0 Considérations de sécuritéLes problèmes de sécurité ne sont pas abordés dans cette note. |
6.0 Security ConsiderationsSecurity issues are not discussed in this memo. |
7.0 Adresse de l'auteur
- Sally Hambridge
- Société intel
- 2880 Northwestern Parkway
- SC3-15
- Santa Clara, CA 95052
- Téléphone: 408-765-2931
- Télécopieur: 408-765-3679
- EMail: sallyh@ludwig.sc.intel.com
| |valign="top"|
|}
4.2 Administrator Guidelines
4.2.1 General Guidelines
- Make clear what's available for copying and what is not.
- Describe what's available on your site, and your organization. Be sure any general policies are clear.
- Keep information, especially READMEs, up-to-date. Provide READMEs in plain ascii text.
- Present a list of mirrors of your site if you know them. Make sure you include a statement of copyright applicable to your mirrors. List their update schedule if possible.
- Make sure that popular (and massive) information has the bandwidth to support it.
- Use conventions for file extensions - .txt for ascii text; .html or .htm for HTML; .ps for Postscript; .pdf for Portable Document Format; .sgml or .sgm for SGML; .exe for non-Unix executables, etc.
- For files being transferred, try to make filenames unique in the first eight characters.
- When providing information, make sure your site has something unique to offer. Avoid bringing up an information service which simply points to other services on the Internet.
- Don't point to other sites without asking first.
- Remember that setting up an information service is more than just design and implementation. It's also maintenance.
- Make sure your posted materials are appropriate for the supporting organization.
- Test applications with a variety of tools. Don't assume everything works if you've tested with only one client. Also, assume the low end of technology for clients and don't create applications which can only be used by Graphical User Interfaces.
- Have a consistent view of your information. Make sure the look and feel stays the same throughout your applications.
- Be sensitive to the longevity of your information. Be sure to date time-sensitive materials, and be vigilant about keeping this information well maintained.
- Export restrictions vary from country to country. Be sure you understand the implications of export restrictions when you post.
- Tell users what you plan to do with any information you collect, such as WWW feedback. You need to warn people if you plan to publish any of their statements, even passively by just making it available to other users.
- Make sure your policy on user information services, such as homepages, is well known.
5.0 Selected Bibliography
This bibliography was used to gather most of the information in the sections above as well as for general reference. Items not specifically found in these works were gathered from the IETF-RUN Working Group's experience.
[1] Angell, D., and B. Heslop, "The Elements of E-mail Style", New York: Addison-Wesley, 1994.
[2] "Answers to Frequently Asked Questions about Usenet" Original author: jerry@eagle.UUCP (Jerry Schwarz) Maintained by: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Archive-name: usenet-faq/part1
[3] Cerf, V., "Guidelines for Conduct on and Use of Internet", at: <URL://http://www.isoc.org/proceedings/conduct/cerf-Aug-draft.html>
[4] Dern, D., "The Internet Guide for New Users", New York: McGraw-Hill, 1994.
[5] "Emily Postnews Answers Your Questions on Netiquette" Original author: brad@looking.on.ca (Brad Templeton) Maintained by: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Archive-name: emily-postnews/part1
[6] Gaffin, A., "Everybody's Guide to the Internet", Cambridge, Mass., MIT Press, 1994.
[7] "Guidelines for Responsible Use of the Internet" from the US house of Representatives gopher, at: <URL:gopher://gopher.house.gov:70/OF-1%3a208%3aInternet%20Etiquette>
[8] How to find the right place to post (FAQ) by buglady@bronze.lcs.mit.edu (Aliza R. Panitz) Archive-name: finding-groups/general
[9] Hambridge, S., and J. Sedayao, "Horses and Barn Doors: Evolution of Corporate Guidelines for Internet Usage", LISA VII, Usenix, November 1-5, 1993, pp. 9-16. <URL: ftp://ftp.intel.com/pub/papers/horses.ps or horses.ascii>
[10] Heslop, B., and D. Angell, "The Instant Internet guide : Hands-on Global Networking", Reading, Mass., Addison-Wesley, 1994.
[11] Horwitz, S., "Internet Etiquette Tips", <ftp://ftp.temple.edu/pub/info/help-net/netiquette.infohn>
[12] Internet Activities Board, "Ethics and the Internet", RFC 1087, IAB, January 1989. <URL: ftp://ds.internic.net/rfc/rfc1087.txt>
[13] Kehoe, B., "Zen and the Art of the Internet: A Beginner's Guide", Netiquette information is spread through the chapters of this work. 3rd ed. Englewood Cliffs, NJ., Prentice-Hall, 1994.
[14] Kochmer, J., "Internet Passport: NorthWestNet's Guide to our World Online", 4th ed. Bellevue, Wash., NorthWestNet, Northwest Academic Computing Consortium, 1993.
[15] Krol, Ed, "The Whole Internet: User's Guide and Catalog", Sebastopol, CA, O'Reilly & Associates, 1992.
[16] Lane, E. and C. Summerhill, "Internet Primer for Information Professionals: a basic guide to Internet networking technology", Westport, CT, Meckler, 1993.
[17] LaQuey, T., and J. Ryer, "The Internet Companion", Chapter 3 "Communicating with People", pp 41-74. Reading, MA, Addison-Wesley, 1993.
[18] Mandel, T., "Surfing the Wild Internet", SRI International Business Intelligence Program, Scan No. 2109. March, 1993. <URL: gopher://gopher.well.sf.ca.us:70/00/Communications/surf-wild>
[19] Martin, J., "There's Gold in them thar Networks! or Searching for Treasure in all the Wrong Places", FYI 10, RFC 1402, January 1993. <URL: ftp://ds.internic.net/rfc/rfc1402.txt>
[20] Pioch, N., "A Short IRC Primer", Text conversion by Owe Rasmussen. Edition 1.1b, February 28, 1993. <URL: http://www.kei.com/irc/IRCprimer1.1.txt>
[21] Polly, J., "Surfing the Internet: an Introduction", Version 2.0.3. Revised May 15, 1993. <URL: gopher://nysernet.org:70/00/ftp%20archives/pub/resources/guides/surfing.2.0.3.txt> <URL: ftp://ftp.nysernet.org/pub/resources/guides/ surfing.2.0.3.txt>
[22] "A Primer on How to Work With the Usenet Community" Original author: chuq@apple.com (Chuq Von Rospach) Maintained by: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Archive-name: usenet-primer/part1
[23] Rinaldi, A., "The Net: User Guidelines and Netiquette", September 3, 1992. <URL: http://www.fau.edu/rinaldi/net/index.htm>
[24] "Rules for posting to Usenet" Original author: spaf@cs.purdue.edu (Gene Spafford) Maintained by: netannounce@deshaw.com (Mark Moraes) Archive-name: posting-rules/part1
[25] Shea, V., "Netiquette", San Francisco: Albion Books, 1994?.
[26] Strangelove, M., with A. Bosley, "How to Advertise on the Internet", ISSN 1201-0758.
[27] Tenant, R., "Internet Basics", ERIC Clearinghouse of Information Resources, EDO-IR-92-7. September, 1992. <URL: gopher://nic.merit.edu:7043/00/introducing. the.internet/internet.basics.eric-digest> <URL: gopher://vega.lib.ncsu.edu:70/00/library/ reference/guides/tennet>
[28] Wiggins, R., "The Internet for everyone: a guide for users and providers", New York, McGraw-Hill, 1995.
6.0 Security Considerations
Security issues are not discussed in this memo.
7.0 Author's Address
- Sally Hambridge
- Intel Corporation
- 2880 Northwestern Parkway
- SC3-15
- Santa Clara, CA 95052
- Phone: 408-765-2931
- Fax: 408-765-3679
- EMail: sallyh@ludwig.sc.intel.com
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- 2880 Northwestern Parkway
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- Fax: 408-765-3679
- EMail: sallyh@ludwig.sc.intel.com
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